dinsdag 15 juni 2010

3e plaats/brons op het NK in Beek

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag heb ik het Nederlands Kampioenschap gefietst in Beek (Limburg). Omdat Marten aan het Landelijk Wieler Festijn meedeed, moesten we vroeg op. Na een autorit van een uur en vijftien minuten, kwamen we rond half negen aan in Beek. Mijn start was gepland om 14.00 uur, voldoende tijd dus om in te fietsen en het parcours te verkennen. Het was een moeilijk parcours met een aantal lastige klimmetjes. Eigenlijk was het nergens vlak.

Rond twee uur gingen we van start voor 3 ronden van 1700 meter. Vooraf had de KNWU de startvolgorde bepaald en mocht ik als tweede oprijden. Ik stond dus op de eerste startrij. Ik had een goede start en ging als vierde de eerste bocht in. Attent bleef ik voorin rijden en snelde met iedere aanval mee. Uiteindelijk gingen we met zevenen sprinten om de overwinning. Ik kwam als derde uit de laatste bocht en na een fantastische eindsprint werd ik uiteindelijk heel knap 3e. Wow! op het podium tijdens een NK, wie had dat gedacht...

De huldiging was een hele happening. De eerste tien kregen een beker en de eerste drie bovendien nog een medaille en bloemen. Nadat de speaker onze haren had gekamd, konden de foto's worden gemaakt en klonk het Wilhelmus. Echt fantastisch!

Ik heb echt een geweldige dag gehad en hoop dat ik dit nog vaker mag meemaken.

Groetjes, Stijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten