maandag 26 april 2010

3e plaats in Eijsden

Hallo allemaal,

Gisteren had ik een wedstrijd in het Limburgse Eijsden. Bij het inrijden bleek wel dat ik nog niet gewend ben om in de heuvels te fietsen, want in de bocht na een afdaling ging ik onderuit.

Om ongeveer 11.00 uur gingen we van start voor 3 ronden wedstrijd. De finish was ligt bergop en bovendien ook nog over kasseien. We werden allemaal helemaal door elkaar geschud. Al snel was er een kopgroep van 4 renners en ik zat daar ook bij. In de laatste ronde zat ik even niet zo goed op te letten en demarreerde Wout Poets. We konden hem niet meer inhalen en sprintte dus om de 2e plaats. Het laatste stuk naar de finish heb ik alles gegeven. Het lukte me net niet meer om de renner voor mij in te halen en zo behaalde ik de 3e plaats.

De huldiging was een hele happening. De eerste tien kregen een prijs, de eerste drie bloemen en de winnaar ook nog een kei (net als in Parijs-Roubaix). Als klap op de vuurpijl mochten de eerste drie een ereronde rijden in een cabriolet. Dit was echt super gaaf!!!

Volgende week gaan we lekker op vakantie. Hierdoor kan ik niet meedoen aan de wedstrijd in Netersel. Mijn eerstvolgende wedstrijd is nu de thuiswedstrijd in Schijndel op donderdag 13 mei.

Groetjes, Stijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten